Kohtahan se jo on, ensimmäinen viikonloppuni taukoni aloittamisen jälkeen. On niitä alkoholittomia viikonloppuja tietysti aikaisemminkin ollut, ei tämä oikeastaan mitenkään suuresti poikkeavaa ole. Viime perjantaina pidimme kaverini kanssa viinihuuruisen leffaillan ja päädyimme muutamalle tuopilliselle keskustaankin, se jäänee viimeiseksi humalakseni toistaiseksi. Myös lauantaina olin baarissa, silloin tosin vain seurana. Pienen oluen join sen maun takia, käytännössä siis selvinpäin muttei kuitenkaan ihan ilman alkoholia. Hyvä tasoittelu kohti alkoholitonta elämääni kuitenkin.

Viikonloppuna on tiedossa visiitti elokuvateatteriin ja luultavasti eräisiin illanistujaisiin. Molempiin kuuluisi "normaalioloissa" alkoholin juominen, leffan jälkeen puintia rauhallisesti tuopillisen parissa ja illanistujaisissa sitten enemmänkin. Nyt kuitenkin molemmat tapahtumat tulevat olemaan osaltani selviä, eikä se haittaa minua tällä hetkellä lainkaan, päinvastoin. Kuulostaa oikein mukavalta.

Jotain pitää kuitenkin illanistuijaisissa juoda, tuntuisi kummalliselta olla kädet tyhjillään. Aluksi mietin juovani vaikka limpparia, mutta jotenkin se tuntuu niin lapselliselta, eikä oikein edes mukavalta. Sitten keksin, että onhan olemassa alkoholitonta olutta ja viinejäkin. Alkoholitonta olutta saa baaristakin, joten sitähän minä sitten tietysti juon. Maku tuskin on yhtä hyvä kuin "oikeassa" oluessa, mutta eiköhän sillä fiilikseen päästä. Pitänee joitain muitakin virvoitusjuomia vielä yrittää keksiä. Kofeiini ja muut piristeet hieman haittaavat suunnitelmiani, sillä niitä ei auta illalla nautiskella. Ykkösolutkin kävi mielessä, mutta siinä on kuitenkin nyt liikaa alkoholia minulle. Sitä voisin kuitenkin harkita tulevaisuudessa.

Olen projektistani toistaiseksi varsin innoissani. Olen aikaisemminkin vastaavaa suunnitellut, mutta vasta nyt otan asian vakavasti. Blogi ja kaikki, enää ei voi perääntyä. Terveempi elämä, täältä tullaan!